Stress-håndtering

Lider du af stress, eller mangler du hjælp og vejledning til at forebygge og fjerne stress i din dagligdag? Søg blandt udbydere inden for stress-håndtering i hele landet. Sammenlign priser, og find den udbyder, der matcher dine behov bedst!

Søgefiltre (Klik for at fjerne)


Else Bie

Når livsglæde gør en forskel!
Trænger I til mere glæde og overskud på arbejdspladsen, eller bare et godt grin med kollegaerne?
Fredericia

Bodynamic International ApS

Udvikling gennem samhørighed og værdighed – “du bliver aldrig rigtig fri, før du ved at du hører til
Bodynamic – Somatisk psykoterapeutisk og analytisk system – er en banebrydende metode indenfor somatisk udviklingspsykologi og psykoterapi der integrerer forskningen i børns psykomotoriske udvikling,
Hørsholm

Anna Bentzen Psykoterapi

Erfaren psykoterapeut, medlem af Dansk Psykoterapeutforening tilbyder samtaleterapi og parterapi. Få hjælp til livskriser - stress - angst - depression - dårlig kommunikation i parforholdet. Ring elle
Fredensborg

Barak v/ Gunhild Aaen Madsen

Vækst og fornyelse i liv og parforhold
Når livet gør ondt kan vi have brug for en at tale med, om det der fylder, gør ondt, skaber forvirring eller fortvivlelse.
Esbjerg

Annette Nyvang Qvick

Som terapeut er det naturligvis min vigtigste opgave at tage udgangspunkt i din/jeres aktuelle situation - og tilrettelægge konsultationen derefter.
Fredericia

Anne-Clari Vetö

Via samtale får du støtte til at sætte ord på dine tanker, følelser og problemstillinger. Udover samtale inddrages evt. kropsøvelser og derved arbejdes der med samspillet mellem krop og følelser.
Helsingør

Balance v. Gitte Bonde Korning

Der tilbydes individuel kropsbehandling i afspænding, vejledning/kurser i kropsbevidsthed, dybdeafspænding, stresshåndtering, meditation samt coaching med henblik på personlig vækst.
Sønderborg

BirtheBuhl

Freedom is knowing you always have a choice
Er du ramt af stress? Stress kan behandles, så du får mere livskvalitet.
Århus

Bruno Skov Jensen - Psykoterapeut

Forandring fryder
Er du kommet det sted i livet, hvor du har brug for forandring?
Halsnæs

Birgitte Due

Øreakupunktur, Nada, Stress og Angst, Kraniosakral Terapi, Alexanderteknik, Ergonomi Aarhus
Århus

14 resultater matcher dine kriterier

Stresshåndtering

Hvorfor skulle du leve med stress?

Lever du en stresset tilværelse? Mangler du energi og mentalt overskud i hverdagen? Du er ikke alene. I Danmark er stress skyld i op mod 1 mio. fraværsdage årligt.
Der er flere symptomer på stress. Når du er stresset vil du eksempelvis ofte opleve følgende symtomer:
Anspændthed
Ængstelse
Irritation
Hovedpine
Mavepine
Søvnløshed
Vær dog opmærksom på, at disse symtomer ikke alene kan hjælpe dig med at afgøre om du er stresset. Gå eventuelt til en læge, og få tages de nødvendige prøver, før du er sikker på, om du har stress. Her ved du så også, hvad du skal behandle på.
Overalt i Danmark er der mange udbydere inden for stress-behandling. Mange af disse udbydere specialiserer sig både i, at hjælpe folk som dig, med at komme af med stress, men også med at forebygge stress. Udbydere inden for dette kan eksempelvis være psykoterapeuter, som er specialiseret i at udøve den terapi, der skal til for at bekæmpe din stress, og forebygge, at den kommer igen. Du kan også kontakte andre former for eksperter inden for stress-håndtering. Nogle gange har almen samtale-terapi også en stor positiv effekt på stress!
Uanset hvilken udbyder, du vælger, er der samtidigt nogle ting, du selv kan gøre for at håndtere og forebygge stress i hverdagen. De vigtigste er listet nedenfor:

1. Få rigeligt med søvn

Det er en essentiel del af en fungerende hverdag, at få rigeligt med søvn. Sørger du for at holde en regelmæssig søvnrytme, er du godt på vej til at mindske risikoen for stress betydeligt.

2. Husk at holde nogle pauser i løbet af dagen.

Vi er mange, der går direkte fra arbejde og lige over i fitness-centret, for derefter at sætte os hjem og læse/skrive/arbejde yderligere. Hvis vi kører alle vores dage uden at tage os en pause (og ikke kun en fysisk pause, men en mental pause), så vil vi formodentlig, på et tidspunkt, begynde at mærke (som minimum) milde stress-symtomer.

3. Lær at sige nej

Mange stressede mennesker deler ét specifikt problem: De kan ikke sige nej. Og her menes der ikke kun at sige nej til tilbud fra mennesker. Der menes også at sige nej til dig selv, eller reklamer du ser i fjernsynet. Flere og flere får stress i dag, fordi vi helt simpelt tror at vi skal meget mere end vi kan. Lær at sige nej for at forebygge stress. Opsøg en ekspert i stress-behandling, håndtering og forebyggelse. Hos MyPersonal er der masser af udbydere, der beskæftiger sig med netop dette, og måske er der én nær dig! Lev ikke én dag længere med stress!