Stress-håndtering

Lider du af stress, eller mangler du hjælp og vejledning til at forebygge og fjerne stress i din dagligdag? Søg blandt udbydere inden for stress-håndtering i hele landet. Sammenlign priser, og find den udbyder, der matcher dine behov bedst!

Søgefiltre (Klik for at fjerne)


Livsindsigt Coaching Vejle

Få klarhed til at leve det liv du ønsker
Livsindsigt Coaching Vejle er din personlige "wingman"
Vejle

Lene Vedfelt

Ressourceorienteret terapi, anerkendende pædagogik og langsigtet personlig udvikling
Hillerød

Dorte Windfeld

Du er så meget mere end du tror.
Terapi/coaching er for dig som er i krise eller står et svært sted i livet, men det er også for dig som ønsker at blive klogere på dig selv og har lyst til selvudvikling. Har du drømme eller mål du ha
Halsnæs

YOJO

Yoga og Jordemoder
Gravidyogalærer Ditte Buur Bækgaard og erfaren jordemoder Mie Vincentz Abkjær glæder sig til at byde dig velkommen til YOJO gravidyoga og fødselsforberedelse med høj faglighed og dybdegående undervisn
København

Complete Me

ANSIGTSBEHANDLING, MASSAGE OG FORKÆLELSE FOR KROP OG SJÆL
COMPLETE ME HAR DEN ULTIMATIVE GUIDE TIL ET SMUKKERE UDSEENDE SAMT STØRRE VELBEFINDENDE.
København

Marianne Sommer

Uddannelser/ kurser og seminarer Fysiurgisk Idrætsmassør Sportsakupunktur Triggerpunkter Sportsskadeterapeut Kommunikation Behandler / klient Lænde- / Rygseminar Strain / Counterstrain Position
Slagelse

Hotel Ærø

Sydfynsk idyl ved Svendborg Havn
Har du brug for overnatning på Sydfyn? Eller måske er det blot på tide at forkæle din udkårne med et romantisk hotelophold? På Svendborg havn finder du historiske Hotel Ærø. Og vi bilder os ind, at du
Svendborg

Hotel og feriecenter Skagen Strand

Bestil dit ophold idag! Book online eller ring på 9848 7222
Hotel Skagen Strand er et hotel- og feriecenter, der ligger 12 km syd for Skagen by. Leder du efter afslapning, skønne strande, sjov for dine børn og et område med masser af kultur og charme? Ja, så k
Frederikshavn

Sandplay.dk

Psykoterapi
Sandplay og tegning er metoder, der virker både på det indre psykiske plan og på et ydre handleplan. Det er altså metoder, der både kan bruges til at arbejde med dybere problemer, men også til at fin
Allerød

Form og Fitness

Dit fitnesscenter på Amager?
Slank og i god form hele året, så tilmeld dig nu! Bestil din gratis prøvetime inkl. en gratis kropsanalyse. Form & Fitness, det gælder dit velvære!?
København

20 resultater matcher dine kriterier

Stresshåndtering

Hvorfor skulle du leve med stress?

Lever du en stresset tilværelse? Mangler du energi og mentalt overskud i hverdagen? Du er ikke alene. I Danmark er stress skyld i op mod 1 mio. fraværsdage årligt.
Der er flere symptomer på stress. Når du er stresset vil du eksempelvis ofte opleve følgende symtomer:
Anspændthed
Ængstelse
Irritation
Hovedpine
Mavepine
Søvnløshed
Vær dog opmærksom på, at disse symtomer ikke alene kan hjælpe dig med at afgøre om du er stresset. Gå eventuelt til en læge, og få tages de nødvendige prøver, før du er sikker på, om du har stress. Her ved du så også, hvad du skal behandle på.
Overalt i Danmark er der mange udbydere inden for stress-behandling. Mange af disse udbydere specialiserer sig både i, at hjælpe folk som dig, med at komme af med stress, men også med at forebygge stress. Udbydere inden for dette kan eksempelvis være psykoterapeuter, som er specialiseret i at udøve den terapi, der skal til for at bekæmpe din stress, og forebygge, at den kommer igen. Du kan også kontakte andre former for eksperter inden for stress-håndtering. Nogle gange har almen samtale-terapi også en stor positiv effekt på stress!
Uanset hvilken udbyder, du vælger, er der samtidigt nogle ting, du selv kan gøre for at håndtere og forebygge stress i hverdagen. De vigtigste er listet nedenfor:

1. Få rigeligt med søvn

Det er en essentiel del af en fungerende hverdag, at få rigeligt med søvn. Sørger du for at holde en regelmæssig søvnrytme, er du godt på vej til at mindske risikoen for stress betydeligt.

2. Husk at holde nogle pauser i løbet af dagen.

Vi er mange, der går direkte fra arbejde og lige over i fitness-centret, for derefter at sætte os hjem og læse/skrive/arbejde yderligere. Hvis vi kører alle vores dage uden at tage os en pause (og ikke kun en fysisk pause, men en mental pause), så vil vi formodentlig, på et tidspunkt, begynde at mærke (som minimum) milde stress-symtomer.

3. Lær at sige nej

Mange stressede mennesker deler ét specifikt problem: De kan ikke sige nej. Og her menes der ikke kun at sige nej til tilbud fra mennesker. Der menes også at sige nej til dig selv, eller reklamer du ser i fjernsynet. Flere og flere får stress i dag, fordi vi helt simpelt tror at vi skal meget mere end vi kan. Lær at sige nej for at forebygge stress. Opsøg en ekspert i stress-behandling, håndtering og forebyggelse. Hos MyPersonal er der masser af udbydere, der beskæftiger sig med netop dette, og måske er der én nær dig! Lev ikke én dag længere med stress!