Diætist

Vægttab og sundhed. Søger du professionel hjælp til kost og sundhed? Søg blandt godkendte diætister i hele landet. Sammenlign priser og find den diætist, der matcher dine behov!

Søgefiltre (Klik for at fjerne)


Rollingehold

Rollingeholdet er for børn fra ca. 6 år og til de bliver 8.
Kalundborg

Børnehold ca. 8-12 år

Børneholdet er for alle børn og unge mellem 8 og 12 år.
Kalundborg

Ungdomshold ca. 13-17 år

På ungdomsholdet træner de unge mellem ca.: 13 og 18 år. Holdet træner sammen med voksneholdet.
Kalundborg

Fod på Livet

Oplev indre ro på vandring
Afprøv mindful spisning og mærk virkningen i kroppen
Lejre

Form og Fitness

Dit fitnesscenter på Amager?
Slank og i god form hele året, så tilmeld dig nu! Bestil din gratis prøvetime inkl. en gratis kropsanalyse. Form & Fitness, det gælder dit velvære!?
København

Pulskoncept Aps

Fordi Pulskoncept leverer den komplette løsning!
Hos Puls koncept har vi specialiseret os i fysiologisk testning og rådgivning på højeste faglige niveau.
København

12 ugers trænings program muskel opbygning eller v

Det her er et fantastisk tilbud der henvender sig til alle, der gerne ville prøve kraften med at 12 trænings program for enten muskel opbygning eller vægttab!
Ballerup

Slagelse Aikido Klub

Aikido er en konkurrence-fri japansk kampkunst, hvor grundtanken er, at en mindre kraft leder en større kraft. Du opbygger evnen til at forsvare dig selv, samt overblik og selvtillid.
Slagelse

Træning i Slagelse Aikido Klub

Træn Aikido i Slagelse Aikido Klub. Arbejd med din krop og dit sind, mens du lærer at forsvare dig selv. Gennem træning i klubben, opnår du samtidigt efterhånden et større overblik, samt en større selvtillid i dagligdagen.
Slagelse

Doshinkan Aikido

Træn Aikido i Skælskør, i Doshinkan Aikido Dojo, hvor der er plads til alle!
Slagelse

14 resultater matcher dine kriterier

Sport / Idræt

Hvilken sport / idrætsforening?

At tilmelde sig en sportsklub eller en idrætsforening er en god måde at forbedre sin form, hvad end det er kondi eller styrke du ønsker at forbedre. I en sportsklub / idrætsforening, træner du ofte sammen med andre, med hvem du er på en fælles rejse mod en målsætning om at blive bedre til en pågældende sport / idræt. Nogle sportsklubber (afhængig af hvilken sport, du vælger) tilbyder decideret holdtræning, hvor du træner sammen med et hold, og her konkurrerer man ofte mod andre hold inden for samme sportsgren. Dermed får man ofte et meget godt fællesskab på sit eget sportshold, da man netop er sammen mod andre, lignende hold.
Der er flere ting, at tænke over, når du overvejer hvilken type sport, du skal vælge. Det kan være en god ting, at have reflekteret over disse på forhånd, da det dermed vil spare dig noget tid, i din søgen efter den rigtige sport for dig!

1. Er du en team-player?

En ting der er meget vigtig at overveje, før du begynder at søge efter en sport, er om du er god til at samarbejde, eller om du overhovedet kan lide at samarbejde, når du træner? Mange sportsklubber er meget gode til at reklamere for sig selv, og man kan derfor ofte blive revet med af den gode reklame. Men hvis man f.eks. overhovedet ikke er en team-player, så det hurtigt vise sig, ikke at være den rigtige sport for én, og så kan føles som spild af tid, og nogen gange spild af penge, hvis man eksempelvis har nået betale kontingent, før man fandt ud af, at den specifikke sport ikke passede. Er man en team-player kan sportsgrene, som f.eks. boldsport (fodbold, håndbold, basket osv.) måske være noget for dig. Er du mere til individuel sport, kan sportsgrene som f.eks. kampsport (Aikido, Karate, Tae Kwondo, Wing tsun, Boksning osv.) eller svømning, løb og triatlon måske være mere din stil. Men hvis du er i tvivl om du er en holdspiller eller ej, så er det bare med at prøve sig frem.

2. Er du til fysisk kontakt

Det er også vigtigt at gøre op med sig selv, om man er til fysisk kontakt. Er du f.eks. vild med kontaktsport (og samtidigt godt kan lide individuel sport) så er f.eks. kampsport nok noget for dig. Er du til fysisk kontakt, men mest til holdsport, så kan eks. nogle former for boldspil, samt evt. hockey også være noget for dig. Er du ikke så meget til fysisk kontakt, og samtidigt foretrækker individuel sport, så kan f.eks. svømning og løb være et godt valg. Der er mange sportsgrene at vælge imellem, men at overveje om man er til fysisk kontakt på forhånd, kan gøre en stor forskel for ens oplevelse med at søge efter den rigtige sport. Er du overhovedet ikke til fysisk kontakt, kan det nemt give en masse dårlige oplevelser, hvis du bruger lang tid på at prøve en masse forskellige former for kampsport f.eks.

3. Er du et konkurrence-menneske?

Vi er allesammen forskellige, og har forskellige målsætninger med vores træning. Det er derfor vigtigt at overveje andre aspekter af din træning, f.eks. om du er til konkurrence inden for sporten. Er du meget konkurrence-minded åbner det op for en hel verden af sport, hvor man eksempelvis primært træner med det formål at gå til konkurrencer og vinde, inden for den pågældende sport. Er du overhovedet ikke til konkurrencer, er du måske mere ude i en sport, hvor der ikke lægges vægt på, eller overhovedet ikke afholdes konkurrencer. Eksempler på sportsgrene som overhovedet ikke afholder konkurrencer kunne f.eks. være Aikido (Japansk kampkunst), eller Wing Tsun (Kung Fu). Det er en god idé at overveje på forhånd om du er et konkurrencemenneske, og nyder at træne for at konkurrere, da det igen kan spare dig en masse tid, når du søger efter en sport.